Ferrari Life Forum banner

Badanie numerów VIN

12K views 22 replies 9 participants last post by  jtremlett  
#1 ·
Cześć,

Zauważyłem bardzo imponującą listę numerów VIN Ferrari wymienionych w zakładce „Modele i rejestr”. Ktoś z Ferrari Life musiał spędzić mnóstwo czasu, aby zebrać te dane.

Znalazłem numer VIN dla 550, który próbuję kupić, co mnie zdziwiło, ponieważ jestem prawie pewien, że właściciel go tam nie umieścił. Czy to kompletna lista wszystkich zbudowanych samochodów? Zauważyłem sporadyczne luki w numerach VIN. Czy ktoś wie dlaczego? Czy te numery VIN po prostu nie zostały uwzględnione, czy jest inny powód tych luk?

Próbowałem wyszukać pod VIN, S/N i SN, ale nic się nie pojawiło.

Dzięki,

Robert
 
#2 ·
Cześć,

Zauważyłem bardzo imponującą listę numerów VIN Ferrari wymienionych w zakładce „Modele i rejestr”. Ktoś z Ferrari Life musiał spędzić mnóstwo czasu, aby zebrać te dane.

Znalazłem numer VIN dla 550, który próbuję kupić, co mnie zdziwiło, ponieważ jestem prawie pewien, że właściciel go tam nie umieścił. Czy to kompletna lista wszystkich zbudowanych samochodów? Zauważyłem sporadyczne luki w numerach VIN. Czy ktoś wie, dlaczego? Czy te numery VIN po prostu nie są uwzględnione, czy jest inny powód luk?

Próbowałem wyszukać pod VIN, S/N i SN, ale nic się nie pojawiło.

Dzięki,

Robert
Luki są najprawdopodobniej spowodowane tym, że samochody noszące te numery SN po prostu nie zostały publicznie zidentyfikowane. Jeśli wyślesz mi numer SN# w wiadomości prywatnej, sprawdzę kilka źródeł i zobaczę, co mogę znaleźć.
 
#3 ·
Dziękuję za odpowiedź Boxer. Moje pytania były głównie dla własnej edukacji. Czy Ferrari również używa różnych kodów krajów i dat, tak jak inni producenci? Na przykład, czy istnieje jakiś sposób identyfikacji samochodów przeznaczonych na rynek amerykański?
 
#5 ·
Wiesz, nigdy nawet nie spojrzałem na tę sekcję FerrariLife. Wygląda bardzo dobrze zorganizowana! Zauważyłem numer seryjny mojego 550, wyślę Ci PW z aktualnymi informacjami Andrew.
 
#10 · (Edited)
Numery VIN zostały globalnie ustandaryzowane w 1979 roku przez ISO, wchodząc w życie w modelach z 1980 roku.

Jeśli dobrze pamiętam, wpadają one w następujące kategorie:

motocykl/skuter - co obejmuje wszystkie sporty motorowe z wyjątkiem pojazdów morskich

samochód osobowy

pojazdy użytkowe powyżej 12 000 funtów

wojskowy

morski

Istnieje standardowa metoda dla każdej kategorii, przy czym 17 jest standardową liczbą cyfr, co obejmuje pewne wariacje i zwolnienia (niektóre pojazdy morskie i wojskowe używają do 20), a wszystkie muszą mieć rok produkcji, nie należy go mylić z rokiem modelowym, chociaż niektóre mają inny numer dla miesiąca, aby dalej go zidentyfikować (wierzę, że jest to 10. cyfra roku produkcji w USA), chociaż modele światowe używały 23 dostępnych liter, w którym to momencie przeszły na liczby, niektóre japońskie modele używały „0”, aby reprezentować model po 1980 roku w 10. cyfrze.

I, O i Q nie są używane, ponieważ można je łatwo nielegalnie zmienić.

Chodziłem do szkoły w MMI w Phoenix i musieliśmy czytać każdy numer VIN Harley-Davidson po II wojnie światowej na miejscu - to było najtrudniejsze zadanie domowe, jakie kiedykolwiek miałem. Składało się z co najmniej 12 różnych metod VIN.

Przez kilka lat odnawiałem zabytkowe motocykle, wszystkie modele sprzed 1980 roku. Chłopie, to był koszmar ścigania kodów i metod VIN, które wydawały się nie przestrzegać żadnej zasady i zmieniały się co kilka lat, nawet w tym samym cyklu produkcyjnym (znanym również jako generacja). Staje się to jeszcze bardziej skomplikowane przed 1958 rokiem, ponieważ przedtem producenci nie byli nawet zobowiązani do prowadzenia rejestrów VIN, a samo badanie metod VIN było zniechęcającym zadaniem, nie mówiąc już o badaniu poszczególnych numerów VIN. Nigdy mi tego nie zabraknie. Tęsknię jednak za motocyklami, a badanie numerów VIN było zawsze kursem przyspieszonym z historii dowolnego pojazdu lub producenta, o który pytałeś.
 
#12 ·
Jesse - Masz numer czy chcesz numer? Co próbujesz odkryć?
 
#14 ·
Jesse - Spróbuj skontaktować się z lokalnym klubem Ferrari, aby sprawdzić, czy ktoś prowadzi rejestr, oraz z lokalnym salonem, aby sprawdzić, czy serwisowali ten samochód. Czy samochód był oryginalnym samochodem SA, czy został sprowadzony? Jeśli został sprowadzony, brytyjski importer może mieć jakieś informacje. Wtedy byłby to Maranello Concessionaires, obecnie należący do Penske.
 
#15 ·
Jesse- Spróbuj skontaktować się z lokalnym klubem Ferrari, aby sprawdzić, czy ktoś prowadzi rejestr, oraz z lokalnym dealerem, aby sprawdzić, czy serwisował samochód. Czy samochód był oryginalnym samochodem SA, czy został sprowadzony? Jeśli został sprowadzony, brytyjski importer może mieć jakieś informacje. Wtedy byłby to Maranello Concessionaires, obecnie należący do Penske.
Dzięki Taz. Wyślę e-mail do klubu właścicieli i zobaczę, co mogę od nich uzyskać (dzięki za pomysł). Z tego, co wiem, to oryginalny samochód SA, ale i tak sprawdzę, czy mogę znaleźć jakieś informacje od brytyjskiego importera.

Jeszcze raz dzięki
 
#17 ·
Czy masz dane kontaktowe do Archiwum Maranello? Nie mogłem ich znaleźć za pomocą Google, z wyjątkiem odniesienia do FChat.
 
#18 ·
Jonathan - Dzięki. Myślałem, ale tak naprawdę nie wiedziałem, że oryginalny samochód SA nie pochodziłby z Wielkiej Brytanii, ale pamiętałem, ile australijskich samochodów zostało sprowadzonych z Wielkiej Brytanii jako używane. Niekoniecznie dotyczy to jednak Afryki Południowej.

Czy masz dane kontaktowe do Archiwum Maranello? Nie mogłem ich znaleźć za pomocą Google, z wyjątkiem odniesienia do FChat.
Zgodnie z numerem VIN naszego samochodu jest to samochód z Wielkiej Brytanii, prawdopodobnie dlatego, że ma kierownicę po prawej stronie?
 
#19 · (Edited)
Jesse - "C" w numerze VIN oznacza, że jest to samochód z kierownicą po prawej stronie, ale nawet jeśli kod mówi RHD UK, samochody z kodem "C" były wysyłane bezpośrednio na inne rynki bez przechodzenia przez Wielką Brytanię.

Czy SA używa mil czy kilometrów i czy ma wskaźniki metryczne czy angielskie? Może dać ci wskazówkę, chociaż nie pomogłoby to w Australii, gdzie wskaźniki muszą być przeliczone.

8. CYFRA Rynek
A Kierownica po lewej stronie, Ameryka Północna lub Bliski Wschód (2000-2007)
B Kierownica po lewej stronie, Europa
C Kierownica po prawej stronie, Wielka Brytania
D Kierownica po prawej stronie, Australia
E Kierownica po lewej stronie, Chiny
J / JAP / JPN Kierownica po lewej stronie, Japonia
JAP: ok. 1980 - 1994 (z "AP" jako 9. i 10. cyfrą)
JPN: ok. 1994 - 2000 (z "PN" jako 9. i 10. cyfrą)
J: ok. 1997 - obecnie (z "00" jako 9. i 10. cyfrą)
L Kierownica po lewej stronie, Ameryka Łacińska i Środkowa
S Kierownica po lewej stronie, Szwajcaria lub Szwecja
T Kierownica po lewej stronie, Bliski Wschód (<2000 i >2007)
X Inne (jednorazowe, prototypy i wersje wyścigowe)
 
#22 ·
Jesse- "C" w numerze VIN oznacza, że jest to samochód z kierownicą po prawej stronie, ale nawet jeśli kod mówi RHD UK, samochody z kodem "C" były wysyłane bezpośrednio na inne rynki, nie przechodząc przez Wielką Brytanię.

Czy SA używa mil czy km i czy ma wskaźniki metryczne czy angielskie? Może dać ci wskazówkę, chociaż nie pomogłoby to w Australii, gdzie wskaźniki muszą być przeliczone.

8. CYFRA Rynek
A Kierownica po lewej stronie, Ameryka Północna lub Bliski Wschód (2000-2007)
B Kierownica po lewej stronie, Europa
C Kierownica po prawej stronie, Wielka Brytania
D Kierownica po prawej stronie, Australia
E Kierownica po lewej stronie, Chiny
J / JAP / JPN Kierownica po lewej stronie, Japonia
JAP: ok. 1980 - 1994 (z "AP" jako 9. i 10. cyfrą)
JPN: ok. 1994 - 2000 (z "PN" jako 9. i 10. cyfrą)
J: ok. 1997 - obecnie (z "00" jako 9. i 10. cyfrą)
L Kierownica po lewej stronie, Ameryka Łacińska i Środkowa
S Kierownica po lewej stronie, Szwajcaria lub Szwecja
T Kierownica po lewej stronie, Bliski Wschód (<2000 i >2007)
X Inne (jednorazowe, prototypy i wersje wyścigowe)
Taz
Używamy km w SA, prędkościomierz jest również w km/h, ale widziałem na naszych Testarossach, że odczyt km jest w samym zestawie wskaźników, a w naszym samochodzie odczyt km jest na konsoli środkowej
 
#23 ·
Boxer - Proszę bardzo. Skradzione od kogoś, skądś. Nie wiem, czy jest już zaktualizowana wersja...
Dekoder VIN pochodzi ze strony Edvara van Daalena, która znajduje się tutaj: http://www.red-headed.com/index2.html Dekoder VIN znajduje się na dole strony. Najlepiej użyć linku, ponieważ Edvar go aktualizuje.

Ósmy znak VIN to 'C' dla samochodów z kierownicą po prawej stronie, dostarczanych jako nowe do Wielkiej Brytanii, RPA, Hongkongu, Singapuru, Tajlandii, Malezji itp.

Jonathan