California, 06/2009, 74,000km - Ferrari Life

LinkBack Thread Tools Display Modes
post #1 of 1 Old 06-24-2015, 01:15 PM Thread Starter

Ferrari Life Posts: 2
California, 06/2009, 74,000km

Français:

Bonjour à tous,

Je suis sur le point d'acheter ma première Ferrari et j'ai deux essaies sur route prévus. Le premier est une California de Juin 2009 avec 74000 km. Je suis un peu inquiet concernant le kilométrage. Qu'en pensez-vous? Je ne serais pas surpris par ce genre de kilométrage sur une voiture différente de 2009, mais en Suisse, la plupart du temps, les gens utilisent une Ferrari comme voiture week-end et font rarement plus de 10000 km par an. Quel genre de kilométrage peut-on faire avec une California en partant évidemment du principe qu'on l'entretien correctement (services fais en temps et en heure etc.)? Je prévois d'utiliser ce véhicule comme voiture week-end/vacances et ne ferais donc pas plus de 10000 km par an.

Merci d'avance pour votre aide.

English:

Hi guys,

I am about to buy my first Ferrari and I have 2 test drives booked. The first one is a California from June 2009 with 74,000km (46,000mi). I am a bit worried by the mileage. What do you think? I would not be surprised by this kind of mileage on a different car from 2009 but I live in Switzerland and most of the time, people use a Ferrari as a week-end car and don't usually do more than 10,000km (6,200mi) per year. What kind of mileage can you expect to do with a California assuming obviously that you take care of it properly (services done on time etc.)? I am planning to use this car as a week-end/holiday car and therefore will not do more than 10,000km (6,200mi) per year.

Thank you in advance for your help.
Tatooine is offline  
Reply

Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page
Display Modes
Linear Mode Linear Mode

Posting Rules