waar zijn jullie? - Ferrari Life

LinkBack Thread Tools Display Modes
post #1 of 19 Old 03-24-2008, 11:31 AM Thread Starter

rickadelic's Avatar

Ferrari Life Posts: 223
waar zijn jullie?

Er waren toch 21 nederlanders op dit forum . zal ik dan maar de eerst zijn om hier de eerste bal te kaatsen
JazzyO kom er maar in

mv agusta+ferrari =perfect world
rickadelic is offline  
Sponsored Links
Advertisement

post #2 of 19 Old 03-25-2008, 09:47 AM
Owner

JazzyO's Avatar

Ferrari Life Posts: 6,392
Nou Rick, daar ben ik dan.

Om de een of andere reden is het Nederlandstalige gebeuren hier nooit van de grond gekomen. Ik denk omdat het forum zo klein is - als je het dan gaat opsplitsen is dat zo "kliekerig". Er zijn gewoon niet zoveel mensen die hier dagelijks of regelmatig posten.

Voor mijn Nederlandstalige Ferrariforumverslaving gebruik ik een ander forum, waar de Nederlanders+Belgen erg actief zijn en een leuke hechte groep hebben gevormd. Ze komen vaak bij elkaar voor een ritje en organiseren ook hele evenementen. Ik ga met ze naar Maranello in mei, bijvoorbeeld, en 19 april is er een grote bijeenkomst met meer dan 30 Ferraris (en ik ben daar ook bij). Om even aan te geven hoe actief men daar is: in de Nederlandstalige sectie daar staan 36 duizend posts (in 2 jaar tijd). Dat is 60% van ALLE posts hier op FL.

Maar begrijp me niet verkeerd: ik ben een fan van FerrariLife. Ik vind hun focus op "het goede leven" erg goed, en de Quarterlies en Buyers Guides zijn geweldig. FerrariLife gebruik ik om wat mensen te leren kennen van over de grens. Dit forum is erg vriendelijk en het lijkt me erg leuk om die trip te gaan doen volgend jaar met mensen uit heel Europa.

Maar ik zal zeker een bijdrage leveren aan de Nederlandstalige sectie van FerrariLife.

Onno

Never pay again for live sex! | Hot girls doing naughty stuff for free! | Chat for free!
JazzyO is offline  
post #3 of 19 Old 03-25-2008, 10:07 AM Thread Starter

rickadelic's Avatar

Het is wel jammer dat er wel redelijk veel Nederlanders op ferrari-life staan geregistreerd maar dat jij (en ik net begonnen) dagelijks reageren.
Moet je wel zeggen dat het me hier erg goed bevalt.

Ben wel beniemand naar dat "Nederlandse forum" .

Ik heb misschien nog wel en klein verzoekje als je het niet erg vind. Ik zou het, zoals je misschien al gezien heb, erg leuk vinden indien er een ferrari aanwezig kon zijn bij de mv agusta meeting. Jij hebt jammer genoeg al laten weten waarschijnlijk niet in het land. Zou er misschien op dat andere forum interesse voor zijn.

rickadelic is offline  

post #4 of 19 Old 03-26-2008, 11:32 PM
Owner

JazzyO's Avatar

JazzyO is offline  
post #5 of 19 Old 03-27-2008, 12:19 AM Thread Starter

rickadelic's Avatar

gezien ik werk eraan.

rickadelic is offline  
post #6 of 19 Old 11-25-2009, 02:50 AM
Owner

Neonzapper's Avatar

Ferrari Life Posts: 1,008
For those interested here, my 1983 308 GTBi QV was first purchased by Hans Hugenholtz on December 1, 1982 at Kroyman's.

I thought that might be interesting to the Nederland group here.
Attached Images

Last edited by Andrew; 11-26-2009 at 03:56 PM. Reason: Possible personal information in photo
Neonzapper is offline  
post #7 of 19 Old 11-25-2009, 03:16 AM Thread Starter

rickadelic's Avatar

thanks for showing nice to see!

rickadelic is offline  
post #8 of 19 Old 11-25-2009, 01:32 PM
IPF
Owner

IPF's Avatar

Ferrari Life Posts: 290
Quote:
Originally Posted by Neonzapper View Post
For those interested here, my 1983 308 GTBi QV was first purchased by Hans Hugenholtz on December 1, 1982 at Kroyman's.

I thought that might be interesting to the Nederland group here.
Cool ,

That's the guy who designed some great (former) race tracks, right? A.k.a. John Hugenholtz

He worked on Suzuka (Japan), Zolder (Belgium, where Gilles Villeneuve died), Zandvoort (NL, which he was Director of for decades), Jarama (Spain), parts of Hockenheimring (Germany), etc.

Thanks for posting, interesting indeed! Your car's got pedigree

Irvin
.

PS Hmm, nou zit ik toch Engels te schrijven op deze NLse afdeling. Mijn verontschuldiging...
.

A horse is a horse, of course, of course, and no one can talk to a horse of course. That is, of course, unless the horse is the famous Mister F.
IPF is offline  
post #9 of 19 Old 11-26-2009, 10:49 AM
Owner

Neonzapper's Avatar

John "Hans" Hugenholtz, Jr. is the son of the man you mentioned. The son (who owned my car originally) raced LeMans, among other race courses, for many years. He is now engaged with partnership at Spyker cars, where he was interim CEO for awhile.

A Dutch friend (and Ferrari owner) was able to get plates made in Holland for my car (for show purposes).

I contacted John, showed him some pictures of the car as it looks now and below is a copy of the reply he sent to me.

Photo 1: Paul Newman, John Hugenholtz
Photo 2: 2004 LeMans, John Hugenholtz Driver
Photo 3: Redline model of 2004 Cirtek sponsored Ferrari, LeMans
Attached Images

Last edited by Neonzapper; 11-26-2009 at 10:58 AM.
Neonzapper is offline  
post #10 of 19 Old 11-26-2009, 01:55 PM
IPF
Owner

IPF's Avatar

Ferrari Life Posts: 290
Quote:
John "Hans" Hugenholtz, Jr. is the son of the man you mentioned. The son (who owned my car originally) raced LeMans, among other race courses, for many years. He is now engaged with partnership at Spyker cars, where he was interim CEO for awhile.
I see, that does make much more sense, because although Senior only died in 1995, he would have been running on 70 by the time he would have purchased your 308. It can be done, but didn't seem likely. Thanks for clarifying. It doesn't alter the fact that your car's lineage is cool!

A horse is a horse, of course, of course, and no one can talk to a horse of course. That is, of course, unless the horse is the famous Mister F.
IPF is offline  
post #11 of 19 Old 11-26-2009, 02:03 PM
Owner

JazzyO's Avatar

Neonzapper, can you please ask Andrew or another mod to remove picture with the original papers stating the home address of Mr. Hugenholtz? He might still live there you know? Even if he doesn't, I think it would be correct not to show it.

As a side interest, I enjoyed his comments on the Kroymans bankruptcy in the documentary on Dutch TV the other day. He was shown polishing his 250SWB prepared/rebuilt by Roelofs Engineering. I saw that car up close in Houten the other day - pretty special it is too, even considering that it is not as original as could be.

Thanks in advance for editing your post, Neonzapper.

Onno

Never pay again for live sex! | Hot girls doing naughty stuff for free! | Chat for free!
JazzyO is offline  
post #12 of 19 Old 12-23-2009, 06:45 PM
Owner

Neonzapper's Avatar

Thanks Jazzy O and Andrew. I should have thought of it originally, but not being familiar with Nederland addresses, I didn't realize how specific it really was.

I've Emailed back and forth with John a few times here and there. I know he has quite an extensive car collection, some original and some modified as he tells me he still loves to race.

Someday, I hope to take the time off from work so I can have a personal tour of the Spyker factory.

post #13 of 19 Old 12-24-2009, 06:43 PM
Owner

JazzyO's Avatar

Quote:
Someday, I hope to take the time off from work so I can have a personal tour of the Spyker factory.
You should hurry if you want to see the Dutch version of that, they're moving production to England which undoubtedly will make the tour less interesting.

Onno

JazzyO is offline  
post #14 of 19 Old 12-11-2012, 06:58 AM

NickBongio's Avatar

Ferrari Life Posts: 550
Ik gooi er ook maar even een berichtje in!
Zelf ben ik nieuw op dit Forum, ik werd getipt door forum gebruiker ''Habsy'' beter bekend als Paul.

Vorige maand ben ik ingevlogen naar de Cote 'd Azur om daar foto reportages te maken van zijn auto's!

Moet zeggen dat het een erg leuk forum is met leuke topics!

Grtz Nick
NickBongio is offline  
post #15 of 19 Old 12-11-2012, 12:49 PM
Owner

550JM's Avatar

Ferrari Life Posts: 1,127
Quote:
Originally Posted by NickBongio View Post
Ik gooi er ook maar even een berichtje in!
Zelf ben ik nieuw op dit Forum, ik werd getipt door forum gebruiker ''Habsy'' beter bekend als Paul.

Vorige maand ben ik ingevlogen naar de Cote 'd Azur om daar foto reportages te maken van zijn auto's!

Moet zeggen dat het een erg leuk forum is met leuke topics!

Grtz Nick
Hi Nick,

Welkom! Spreek je snel...

Jeroen

Italian bella's:
550 Maranello 7-2000 nero/nero
1974 Ducati 750 Yellow Sport
1974 Ducati 350 Desmo Yellow Sport
2010 Ducati Multistrada 1200S
(And a few Alfa Romeo's and Range Rovers)

Power is nothing without control
550JM is offline  
post #16 of 19 Old 12-13-2012, 02:32 AM
Owner

JazzyO's Avatar

Ja, nogmaals welkom Nick.

Wow, deze draad bezoek ik niet vaak!

Onno

Future: No idea
Present: 458 Italia, 550 Maranello
Past: 365BB x 2,
330GTC
JazzyO is offline  
post #17 of 19 Old 03-26-2013, 12:48 PM

Modelstate's Avatar

Ferrari Life Posts: 16
Quote:
Originally Posted by JazzyO View Post
Wow, deze draad bezoek ik niet vaak!
Je zei 't eigenlijk 5 jaar geleden al en dat is wat ik ook vaak zie op andere forums met 'speciale' delen op kleine forums.

Maar toch wel fijn om zo'n deel te hebben
Modelstate is offline  
post #18 of 19 Old 03-29-2013, 12:39 AM
Owner

JohnnyTS's Avatar

Ferrari Life Posts: 357
Ja julle Nederlanders, Afrikaans is mos baie soos Neiderlands...hier ins Suid Afrika is ook baie Ferrari's en ook byeenkomste.

groete
Johanney
JohnnyTS is offline  
post #19 of 19 Old 02-08-2016, 11:44 PM

Ferrari Life Posts: 3
Mijn vroegere overbuurman, Jean Louis Bezemer is toch ook wel bekend in de Ferrari wereld.
Wij kennen elkaar sinds 1960 en hebben vroeger uren doorgebracht met het praten over auto's met als voorkeur natuurlijk Ferrari's.
Wat is begonnen met krantenknipsels en folders, is uitgegroeid tot een van de meest belangrijke Ferrari archieven in de wereld!
Ik ben in 1960 en in 1963 met Jean Louis mee geweest naar de 500 km van Francorchamps en heb daar de 250GT SWB, de Tour de France en vele andere prachtige auto's zien racen.
In 1963 waren het natuurlijk de GTO's, de Breadvan en de Kerrison Drogo die mijn aandacht trokken.
In 1967 waren er de Chapparal, de Mirages en andere prachtige auto's.
Jean Louis heeft nu nog steeds een prachtige donkergroen metallic 250GTE.

Met oprechte dank aan mijn oudste autovriend.
P S Restoring a 2000 and afterwards make a special 2400.
Attached Images

DinofanWim is offline  
Reply

Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page
Display Modes
Linear Mode Linear Mode

Posting Rules